Frågor & Svar
Hur blir jag kund?
Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan under respektive tjänst så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli abonnemangskund eller ska anlita oss för barnpassning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi arbetar.
Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?
När vi har fått dina kontaktuppgifter genom samtal, e-post eller skickat intresseanmälan via vår hemsida kontaktar en säljare dig inom två dagar för att boka in ett kostnadsfritt kundbesök. Efter det har vi som mål att komma igång med en startstädning inom två veckor eller enligt önskemål.
Vad behöver jag som kund tänka på inför Hemstädningen?
För bästa resultat ber vi dig att skapa så fria ytor som möjligt vilket gör att i vi kan städa effektivt.
Vad är det för bindningstid och uppsägningstid för abonnemanget?
Ingen bindningstiden och 15 dagar uppsägningstiden.
Får man samma person som kommer varje tillfälle?
Primero AB:s mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.
Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?
Primero AB har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om försöker vi åtgärda det. Vid varje städtillfälle lämnar vi också ett kort där du har möjlighet att tycka till om dagens städning.
Vilka krav ställer Primero AB på personalen?
Alla Primero AB:s personaler har genomgått internutbildning och introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär våra arbetskläder.
Hur arbetar Primero AB med säkerhet?
Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all personal arbetar under sekretess. Primero AB har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter
Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?
All Primero AB:s personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.
Vad händer om något går sönder?
Primero AB har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våraa personaler orsakar.
Hur fungerar skattereduktionen?
From den 1 juli 2009 gäller Direktavdraget för hushållsnära tjänster vilket innebär att du bara betalar 50 % av arbetskostnaden vid köptillfället. Primero AB administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. Läs mer om skattereduktionen.
Hur betalar jag?
Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum eller om det är till fördel för kunden det förfallodatum som anges på fakturan.